Mediaservis obvinil Českou poštu, že používá dumpingové ceny

Praha 21. září (ČTK) - Největší tuzemský alternativní poskytovatel poštovních služeb Mediaservis dnes obvinil konkurenční Českou poštu, že při distribuci denního tisku používá dumpingové ceny a porušuje tak hospodářskou soutěž na poštovním trhu. Mediaservis kvůli tomu připravuje podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). ČTK to dnes sdělilo vedení společnosti Mediaservis. ČTK zjišťuje vyjádření České pošty.

Finance.cz
Autor: Finance.cz
21. 9. 2011

Sdílet

Dumpingové ceny byly podle šéfů Mediaservisu zřejmě příčinou toho, že Česká pošta od července vystřídala tuto společnost při distribuci deníků z produkce vydavatelství Vltava Labe Press (VLP). "Možné porušování pravidel hospodářské soutěže dosud dominantním poskytovatelem poštovních služeb musí být prověřeno. Z dvouměsíční analýzy rozsahu a kvality služeb České pošty se domníváme, že distribuce deníků prováděná Českou poštou je pravděpodobně realizována za dumpingové ceny, které nejsou z dlouhodobého hlediska udržitelné," uvedl jednatel Mediaservisu Michal Koliandr.

Podle něj lze dumpingovou cenovou politiku České pošty transparentně doložit, neboť doručovací systém České pošty je téměř totožný s logistikou Mediaservisu. Podnět Mediaservisu k ÚOHS se podle Koliandra zakládá na právním názoru, že poskytování dumpingových cen ze strany České pošty je zneužíváním dominantního postavení v souvislosti s blížící se úplnou liberalizací poštovního trhu od ledna 2013. Koliandr míní, že se Česká pošta snaží včas vytlačit Mediaservis z trhu poštovních služeb.

"I přes odchod VLP, vydavatele regionálních Deníků, ke konkurenci, posiluje Mediaservis své postavení na poštovním trhu a i nadále připravuje konkrétní kroky směřující k prohloubení spolupráce s ostatními vydavateli periodického tisku. K těmto krokům patří především nabídka služeb v oblasti zákaznického servisu pro předplatitele," stojí v tiskové zprávě Mediaservisu.

Mediaservis je jediný alternativní poštovní operátor, který poskytuje své služby na celém území ČR. Společnost se specializuje na služby v oblasti mediální logistiky, poštovních služeb a telemarketingu.

Více o autorovi