Telefónica sníží počet divizí z devíti na sedm

Praha 10. února (ČTK) - Největší tuzemská telekomunikační firma Telefónica sníží počet svých divizí z devíti na sedm a výrazně zjednoduší strukturu firmy. Rozpustí divize Marketingu, Podpůrných služeb a Korporátní komunikace a nově vytvoří samostatnou divizi IT. Cílem tohoto opatření je zeštíhlení organizace a s tím spojené zrychlení rozhodovacích procesů. ČTK to dnes řekl mluvčí firmy Hany Farghali.

Finance.cz
Autor: Finance.cz
10. 2. 2014

Sdílet

Díky novému uspořádání bude operátor schopen rychleji reagovat na měnící se tržní podmínky. Zaměstnanci rušených organizačních jednotek se včlení do jiných týmů.

V rámci reorganizace se přesunou útvary z divize Marketing do divizí Rezidentních a Firemních zákazníků a do divize Strategie & Bussiness Development. Jiří Dvorjančanský, který dosud řídil marketing, zůstane součástí nejvyššího managementu firmy.

K dalšímu zjednodušení struktury má přispět i přesun útvarů podpůrných služeb do divizí Provoz, Finance a Lidské zdroje a začlenění týmů Korporátní komunikace do divizí Lidské zdroje a Právní a firemní záležitosti. Martin Bek, který vedl divizi Podpůrných služeb, zůstává v představenstvu společnosti, dosavadní ředitelka Korporátní komunikace Dana Dvořáková společnost opustí.

Dále se vedení rozhodlo podpořit oblast IT, která má zásadní vliv na všechny pokračující změny v O2. Z útvaru IT se proto stává samostatná divize spadající přímo pod generálního ředitele.

Majoritu v Telefónice získala na konci ledna skupina PPF Petra Kellnera. Ta získala od španělské skupiny Telefónica 65,9 procenta české dceřiné firmy a stoprocentní podíl ve slovenské Telefónice za 63,6 miliardy korun. Telefónica již dříve oznámila, že letos počítá se snižováním počtu zaměstnanců zhruba o desetinu. Firmu tak opustí kolem 500 lidí.

Více o autorovi