...konsensu Bloomberg. Tento vývoj ovlivnilo zvýšení cen zejména v oddíle potraviny a nealkoholické nápoje a oddíle odívání a obuv, které bylo kompenzováno poklesem cen v oddíle rekreace a kultura a oddíle doprava. Meziroční růst spotřebitelských cen byl v březnu stejný jako v lednu a únoru, tj. 0,2 %. Meziměsíční růst cen v oddíle potraviny a nealkoholické nápoje způsobilo zejména zvýšení cen těstovin o 3,2 %, masa o 0,7 %, vajec o 2,3 %, mléka o 1,5 %, jogurtů o 3,8 %, ostatních mléčných výrobků o 1,1 %, rostlinných tuků o 4,9 %, nealkoholických nápojů o 1,5 %. Nižší než v únoru byly především ceny zeleniny o 3,1 %, másla o 3,1 % a ovoce o 0,2 %. V oddíle odívání a obuv se zvýšily ceny oděvů o 0,9 % a obuvi o 1,3 %.