Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas letos čeká návrat k silnému růstu, tržby by měly stoupnout především v Číně, zbytku Asie a v Latinské Americe. Na zisk ale bude mít negativní dopad prodej dceřiné značky Reebok. Loni tržby v důsledku pandemie klesly o 16 procent na 19,8 miliardy eur (519 miliard Kč) a provozní zisk se snížil na 751 milionů eur z 2,66 miliardy eur. Druhý největší světový výrobce sportovního oblečení to uvedl ve svém dnešním sdělení, během dne také představí novou strategii na období do roku 2025. Akcie společnosti rostly dopoledne v systému Xetra již o více než 3 %. Čistý zisk náležející akcionářům loni utrpěl pokles o 78 %. Propad firma utpěla poprvé po osmi letech, napsaly Financial Times. V samotném čtvrtém čtvrtletí se tržby bez očištění od vlivu směnných kurzů zvýšily o jedno procento na 5,5 miliardy eur. Provozní zisk mírně klesl na 225 milionů eur. Obě hodnoty ale překonaly očekávání analytiků.