Luxusní sektor jako nová sázka kontrariánů?

Finance.cz
Autor: Finance.cz
13. 8. 2024

Sdílet

13. 8. 2024

Spotřebitelský apetit po luxusním zboží se celosvětově vytrácí, což nutí investory, aby se odvrátili od akcií společností, které je vyrábějí. Ale po více než 20% propadu na těchto akciích, který vrátil jejich valuace zpátky na zem, byl mohl být vrchol tohoto pesimismu již nadosah. Doby hvězdného růstu zisků výrobců luxusních produktů jsou pryč a vzhledem k slábnoucímu celosvětovému hospodářskému růstu se neočekává, že by se v dohledné době vrátily, a zejména v Číně. Nálada spotřebitelů na klíčových trzích s luxusním zbožím klesá, jak je vidět na „drsné výsledkové sezóně“, říká stratéžka Liberum Susana Cruz. V tomto sektoru však ještě není vše ztraceno a investoři by měli být selektivní, dodává. "Potenciálním katalyzátorem poptávky by mohlo být oživení úvěrové aktivity vyvolané rychlejším snižováním sazeb, než se očekávalo." Podle Cruz by investoři měli upřednostňovat společnosti jako Hermes a LVMH s odolnějšími značkami, které zaznamenaly historicky nižší kolísání příjmů.

Více o autorovi