Tvrdá práce podnikatelů si zaslouží uznání

Se začátkem května se rozběhla nová kampaň, která se chce postavit za zájmy podnikatelů. Projekt výročních podnikatelských cen zastřešuje dvě soutěže Poštovní spořitelna Firma roku a Makro Živnostník roku, jeho posláním je podpora podnikání na území České republiky.
Finance.cz
Autor: Finance.cz
3. 5. 2006

Sdílet

Pořadatelé a partneři projektu chtějí vyslovit uznání podnikatelům za jejich tvrdou práci. V následujícím období otevřou k veřejné diskuzi témata zabývající se stavem současného podnikatelského prostředí a hledající zlepšení a zvýšení prestiže podnikatelů a živnostníků. „Chceme jim pomoci, začít se prát za jejich zájmy. Máme v plánu ukázat, že nejsou jen špatní podnikatelé, ale existují i kladné příklady,“ řekl Petr Šimůnek, šéfredaktor Hospodářských novin, které jsou vyhlašovatelem cen.

Soutěže Poštovní spořitelna Firma roku a Makro Živnostník roku se může zúčastnit každá firma a živnostník. Podnikatelé mají do konce června čas na podání přihlášek. Ty najdou v Hospodářských novinách, v katalozích Makro, ve výpisech z účtů Poštovní spořitelny a na webových stránkách www.firmaroku.cz a www.zivnostnikroku.cz.

Po zpracování vybraných ekonomických ukazatelů a podnikatelských příběhů postoupí ti nejlepší nejprve do krajských kol, posléze do finálového kola. Tam se utkají před odbornou porotou a na podzim roku 2006 budou známi republikoví vítězové. „Oproti jiným podobným projektům počítáme s objektivním vyhodnocením parametrů na základě poskytnutých ekonomických dat. Půjde tak o zajímavé a ojedinělé srovnání, navíc dokážeme oslovit každého podnikatele,“ řekl Miloš Růžička z agentury Bison&Rose, která je pořadatelem soutěže.

Vzájemná komparace podnikatelských pozic by měla být hlavním benefitem celého klání. Unikátní řešení poskytne obraz o postavení jednotlivých podnikatelů vůči konkurenci, bude ale také přínosné pro veřejnost, novináře i statistiky. Sledováním průběhu soutěže se všichni dozví o zkušenostech jiných, nových trendech, nápadech a tipech k inovacím.

Hospodářská komora České republiky navíc zpracuje všem účastníkům zdarma rating, který je nestranným, profesionálním pohledem na hospodaření firmy. „S naším ratingem zvyšuje podnikatel důvěryhodnost v očích svých partnerů. Na základě jeho výsledků může také zjistit, zda má šanci uspět například v žádosti o strukturální dotaci z fondů EU,“ vysvětluje Petr Kužel, prezident Hospodářské komory hl. města Prahy.

Více o autorovi