Ředitel ŘVC Miroslav Šefara očekává, že závěrečné stanovisko k vlivu projektu na životní prostředí vydá MŽP do tří měsíců. Prodloužení baťova kanálu o 5,8 kilometru od Rohatce až po jeho vyústění do řeky Moravy si vyžádá 80 až 100 milionů korun. Ty půjdou ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Investice zahrnuje výstavbu plavební komory Rohatec vedle dnešního jezu na říčce Radějovka, rozšíření jejího koryta v délce asi 800 metrů včetně zvýšení mostu a vyčištění už splavné části vodního toku.
Baťův kanál, který nechal v roce 1928 postavit průmyslník Tomáš Baťa, vede z Otrokovic ve Zlínském kraji do Rohatce u Hodonína. Kdysi se tudy plavilo uhlí, v 90. letech začali nadšenci zchátralou vodní cestu obnovovat, aby ji mohli užívat turisté.
Na Baťův kanál by se chtělo napojit i slovenské město Skalica. Chce kvůli tomu vybudovat vlastní přístav poblíž rohateckého jezu.