Lidl přináší zákazníkům během roku desítky tematických týdnů, mezi nimiž zaujímá výjimečné místo Retro týden. Ten poprvé proběhl v roce 2015 a letos slaví své desáté výročí. Během této akce se do prodejen vracejí ikonické výrobky z minulých dekád – od legendárních potravin až po klasickou drogerii.
S myšlenkou Retro týdne přišel už v roce 2014 nákupčí David Vítek, kterého inspirovala barevná nabídka v maďarském Lidlu. „Tehdy mě napadlo, že kdo jiný než my by mohl přijít s tématem retro. Představili jsme s kolegy nápad našim dodavatelům a oslovili jsme i firmy, které s námi tenkrát nespolupracovaly. Všichni byli nadšeni,“ komentoval akci Vítek.
Na přípravě se podíleli i samotní dodavatelé, kteří kvůli této akci prohledávali archivy a obnovovali původní obaly i receptury. Některé produkty se podařilo vyrobit přesně podle originálu, jiné byly upraveny tak, aby odpovídaly dnešním předpisům a výrobním možnostem.
Retro týden se koná zpravidla několikrát do roka a nabídka se každoročně obměňuje. Zatímco první ročníky připomínaly zejména sedmdesátá a osmdesátá léta, dnes se do výběru postupně dostávají i produkty z devadesátých let.
Mezi ikonické položky Retro týdne patří například Vitacit, Pedro, Horalky, Májka, Kofola nebo klasické mýdlo Jelen. V letošním roce Retro týden startuje 7. května ve všech prodejnách Lidl.
Zdroj: Lidl
Čtěte také:
Lidl outlet v Praze končí, proč?
Zálohování PET lahví a plechovek příští rok nejspíš nezačne. Do budoucna se mu však Česko nevyhne
Kolik zdravotní pojišťovna přispěje vašemu dítěti na letní tábor
Na tenhle motor se čekalo jako na smilování. Nejstylovější Korejec přichází na český trh s úsporným hybridem. Stojí 920 tisíc
Čeští těžkooděnci mají nová auta. Usednou do terénních pick-upů
Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
