CzechTourism přichází s novinkou v propagaci ČR

Propagace České republiky jako ideální turistické destinace v zahraniční je jeden z  hlavních cílů agentury CzechTourism, která v souladu s novým marketingovým plánem uvádí v letošním roce do života nové formy propagace nově zvolených národních produktů.
Finance.cz
Autor: Finance.cz
30. 3. 2007

Sdílet

V lednu tohoto roku představila agentura CzechTourism aktuální marketingový plán na rok 2007, jehož hlavním úkolem je propagace pěti národních produktů: Bohatství historie, Aktivní dovolená,  Zážitková dovolená a opomenuta by neměla zůstat i dvě, již známá a odborně zaměřená témata, kterými jsou České medicínské lázeňství a Kongresový, korporátní a incentivní cestovní ruch. 

K jejich intenzivní propagaci  bude využito např. internetové a mediální kampaně, zcela nové struktury webových stránek určených pro zahraniční turisty a nově strukturované fotobanky, která čítá na 2 000 fotografií z různých míst ČR.  Počet účastí CzechTourism na světových veletrzích dosáhne v letošním roce rekordního čísla 40 a budou otevřena další tři zahraniční zastoupení CzechTourism v Kyjevě, Jekatěrinburku a Rize a doplní tak původní síť 25 zastoupení po celém světě. Zcela nový postup byl zvolen pro  tzv. fam a press tripy,  poznávací cesty pro zahraniční cestovní kanceláře, agentury a novináře, které budou organizovány hromadně čtyřikrát ročně s cílem představit turistickou nabídku českých regionů v závislosti na ročním období a zvoleném tématu. Celý projekt se skrývá ve sloganu: „Hledáte kouzlo a atmosféru? Užijte si Českou republiku!“

Projekt si získal i podporu ministra pro místní rozvoj Jiřího Čunka: „Jsem přesvědčen, že tato setkání povedou nejen ke splnění hlavního cíle projektu, tedy poznat a následně propagovat Českou republiku jako vhodnou turistickou destinaci, ale zároveň nabídnou účastníkům z mnoha zemí možnost vyměnit si zkušenosti a navázat vzájemné přátelské vztahy.“

„Záměrem organizace hromadných poznávacích cest je orientace na turisticky zajímavá místa v regionech ČR i mimo sezonu a především také mimo Prahu, která je, jako ostatní metropole světa, velmi oblíbeným cílem turistů,“ vysvětluje ředitel zahraničního odboru CzechTourism Pavel Kosař.

Školení Mzdové účetnictví - legislativní novinky 2026

„Nově přijatá koncepce předpokládá, že se jedné cesty zúčastní 100 – 150 zájemců z řad cestovních kanceláří, agentur a novinářů a tím se upouští  od dosavadní praxe, kdy do ČR přijížděli jednotlivci či  menší skupiny, pro které se připravovaly a financovaly individuální poznávací programy,“  doplňuje vedoucí oddělení Public Relations a analýz a manažer projektu Pavel Klicpera.

„Česká republika již není pro turisty novou destinací, je vnímána jako součást Evropy a Evropské unie a získala statut tzv. „turisticky prozkoumané země“. Ze statistik však vyplývá, že mezi zahraničními turisty vede, co do návštěvnosti, hlavní město Praha, do kterého každoročně zavítá téměř 60 % všech turistů, kteří přijedou do ČR,“ říká analytik agentury CzechTourism Martin Košatka.  Právě pomocí nově zvolené koncepce poznávacích cest by se měl procentuální podíl Prahy na celkovém počtu zahraničních turistů v ČR snížit a rozprostřít do ostatních, neméně přitažlivých, regionů.

Více o autorovi