"Přenosový vůz byl České televizi dodán v listopadu 2008. V těchto dnech prochází náročnými testy a zkouškami, aby v lednu 2009 mohl zajistit první televizní přenosy," řekl deníku ředitel techniky ČT Rudolf Pop.
O nákupu prý bylo rozhodnuto již v roce 2007. "Českou televizi vedlo k této náročné investici a jejímu načasování několik důvodů - zastarávání stávajícího parku přenosových vozů a také blížící se mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci v únoru 2009. Jen v areálu pro klasické lyžování bude pracovat asi 60 televizních kamer, několik desítek záznamových a zpomalovacích zařízení a další speciální televizní technologie, jež by nebylo možné bez nového přenosového vozu vůbec nasnímat a odvysílat," cituje Štěpána Jandu z tiskového oddělení ČT.
Tomu odpovídá vysoká cena a technologická náročnost výroby přenosového vozu. "Přenosový vůz ČT je sestaven z jednotlivě, pečlivě vybraných televizních technologií předních světových výrobců. Jeho kompletaci zajišťovaly slovenská společnost Elektronika Bratislava a Broadcast Solutions z Německa," dodal Pop. Nový přenosový vůz ČT je vybaven i technologií pro záznam a vysílání obrazu ve vysokém rozlišení HDTV, umožňuje snímání i v současně používaném systému PAL.
Podobných přenosových vozů se v Evropě vyrobila více než stovka. Veřejnoprávní televize měla dosud k dispozici dva přenosové vozy střední kategorie (do osmi kamer) a tři vozy menší třídy (čtyři až pět kamer) v Praze, ostravské a brněnské studio mají po jednom přenosovém vozu střední kategorie. Například největší komerční televize Nova vlastní dva vozy střední kategorie a dva menší přenosové vozy (dvě kamery a satelitní připojení," píše E15.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
