Odboráři a vedení v pátek podepsali dodatek ke kolektivní smlouvě. Tímto dodatkem se prodlužuje platnost stávající kolektivní smlouvy do konce letošního roku.
"V případě, že se zlepší zakázkové naplnění a zlepší se hospodářské výsledky společnosti, tak se obě strany sejdou u jednacího stolu a budou se bavit o zvyšování mezd v roce 2009," uvedl odborový předák Roman Bečica. Podnik z největší světové ocelářské skupiny ArcelorMittal stejně jako další hutě čelí citelnému poklesu poptávky. Například v lednu byla produkce AMO na třetinové úrovni proti lednu předchozího roku. Podnik také propouští stovky lidí, jen za první dva měsíce roku odešlo 550 pracovníků.
"Jsme rádi, že jsme se dohodli se zástupci odborů na kompromisním řešení, které přináší větší jistotu a všem zaměstnancům klid pro práci," doplnil personální ředitel společnosti Ctirad Lolek.
Prodloužení platnosti stávající smlouvy znamená podle Breiové i zachování dosavadních zaměstnaneckých výhod. Každý ze zaměstnanců ArcelorMittal Ostrava má nárok na pětitýdenní dovolenou, příspěvek na stravování, zvláštní odměny při odchodu do důchodu a pracovním výročí, příspěvek na penzijní připojištění či rekondiční pobyty. Příspěvek zaměstnavatele na penzijní pojištění v roce 2008 dosáhl v průměru 7000 korun na jednoho zaměstnance.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					