Je to tedy databáze a informační systém, který je spravován společností CBCB - Czech Banking Credit Bureau, a. s. Tento úvěrový registr je společným projektem českých bank a společností, která se zabývá vývojem a provozováním informačních systémů sloužících k výměně informací. Banky se prostřednictvím tohoto registru budou informovat o záležitostech vypovídajících o bonitě a důvěryhodnosti (včetně platební morálky) jejich klientů. Obdobný úvěrový registr je v zahraničím téměř pravidlem. A těžko si bez něho lze představit náš vstup do EU. Povolení takovéhoto registru umožnila poslední novela Zákona o bankách.
Bude mít pro nás nějaké výhody?
Mělo by se urychlit posuzování žádostí o úvěry v jednotlivých bankách, protože banka si bude moci ověřit v registru klientovu platební schopnost a historii.
Bude-li mít kladnou úvěrovou historii, bude zvýhodněn při posuzování a nebude již neznámým rizikovým klientem.
Můžete si prostřednictvím klientského centra kontrolovat svoje údaje v registru.
Dlouhodobě také může dojít k snížení průměrné úrokové sazby krátkodobých úvěrů.
Klienti, kteří pravidelně a vždy splácejí svoje dluhy, nebudou doplácet na nedůvěryhodné klienty, jejichž chování může v současnosti snižovat ochotu bank půjčovat.
V některých případech nebude třeba od klientů čestné prohlášení o tom, že nemají závazky u jiných bank.
Co obsahuje?
Jsou to informace o úvěrových smlouvách uzavřených mezi bankami a klienty. Registr je vytvořen na základě údajů, které banky poskytují společnosti CBCB a které jednotlivě nebo v souhrnu vypovídají o bonitě a důvěryhodnosti (včetně platební morálky) klientů bank. Informace se budou pravidelně měsíčně aktualizovat a budou se uchovávat po dobu úvěrového obchodu a po dobu dalších 4 let po jeho řádném ukončení. Po této době budou informace pouze archivovány a nebudou již poskytovány ostatním bankám.



 
				 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					