V posledních čtyřech letech stanuli majitelé vozů Mercedes třikrát v čele žebříčků řidičů, kteří zaviňují relativně nejvíce škod z povinného ručení – škodu během roku zaviní v průměru každý desátý z nich, což je téměř dvakrát víc než průměr za všechny značky. Zdatně jim sekundují majitelé vozů BMW a Volvo, kteří se ve statistikách ČSOB Pojišťovny rovněž stabilně objevují na špici žebříčků nejrizikovějších řidičů (viz tab.).
Na opačném pólu jsou majitelé zpravidla menších aut východoevropské nebo asijské provenience – především značek Škoda (kromě oktávií a superbů), Daewoo, Chevrolet a Suzuki – a nejméně rizikovými řidiči jsou na základě statistik za poslední čtyři roky majitelé vozů Dacia.
„Četnost škod z povinného ručení souvisí pochopitelně i s tím, kde a jak často řidiči se svými vozy jezdí. Majitel staršího vozu bydlící na venkově toho zpravidla najede méně než majitel novějšího auta z velkého města, a méně často proto i bourá,“ říká Jaroslav Král, ředitel odboru řízení produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny.
Vztah mezi pořizovací cenou (tedy „luxusností“) vozu a frekvencí škod z povinného ručení lze dobře dokumentovat také například u vozů Škoda Octavia a Škoda Superb, jejichž škodní statistiky sleduje ČSOB Pojišťovna zvlášť. Zatímco u oktávií se riziko, že jejich majitel zaviní škodu z povinného ručení, blíží průměru za všechny značky, u dražších superbů je o pětinu vyšší.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
