Vstup Číny do Světové obchodní organizace (WTO), který se všeobecně očekává v polovině příštího roku, je velkou šancí i pro české podniky. Obrovský čínský trh může být novým odbytištěm zejména pro ty firmy, které dnes marně hledají kupce pro své zboží a služby. "Především pro dodavatele investičních celků je pád obchodních bariér v Číně velmi dobrá zpráva," tvrdí Petr Zahradník, ekonom Conseq Finance. "Nevylučuji však, že se do Číny dostanou
i přímé české investice. Například mladoboleslavská Škodovka sem má již delší čas namířeno," dodává analytik.Podle odborníků budou mít české firmy v Číně proti jiným společnostem velkou výhodu. "V Číně je české zboží dobře známé a naše obchodní vztahy jsou i dnes poměrně dobré," tvrdí Radek Malý ze Citibank. Od vstupu Číny do WTO proto očekává další zvýšení objemu vzájemného obchodu. Vliv na ceny čínského zboží v ČR si ale nikdo netroufá odhadovat. Tentýž vývoj přepokládá i Zahradník, který však jedním de
chem připomíná, že se musí změnit struktura čínského dovozu: "Je neúnosné, aby se k nám z Číny vozily jen miliony nekvalitních bot a triček." Uvolnění čínských obchodních bariér má podle Zahradníka ještě jeden háček: "Bojím se, že by to mohlo ohrozit naše obchodní vztahy s Tchaj-wanem."Zdroj: LN z 18. 11. 1999



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
