Příspěvek na penzi je u tuzemských firem jedním z nejčastěji využívaných nemzdových benefitů. Přináší výhody jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele. Jeho platba je totiž osvobozena od daně z příjmů, a to do celkové výše 24 000 Kč ročně. Do roku 2011 bylo na českém trhu sjednáno celkem 1 272 tisíc penzijních připojištění s příspěvkem zaměstnavatele. Oproti roku 2010 se však počet těchto penzijních připojištění snížil celkem o 12 802, což tvoří přibližně 1 %.
„Státní podpora spolu s příspěvkem zaměstnavatele tvoří z penzijního připojištění výhodný finanční produkt pro potřebné zabezpečení na penzi. Příspěvek firem bývá často podmíněn finanční spoluúčastí zaměstnance, přesto je však výhodná pro obě strany,“ uvedl Kamil Durčák, produktový manažer RENTIA, divize společnosti AWD ČR, která se specializuje na finanční poradenství. „Podle našich informací v roce 2011 dosáhlo zapojení zaměstnavatelů téměř 25 %, svým zaměstnancům přispívala na penzi tedy každá čtvrtá česká firma,“ dodal Durčák.
Snaha podniků šetřit 
  
  
  
Vývoj počtu penzijní připojištění s vedenými příspěvky zaměstnavatele vykazoval dlouhodobě rostoucí trend, podle dostupných údajů Ministerstva financí ČR rostl od roku 2000. Poprvé došlo k poklesu počtu těchto penzijních připojištění v loňském roce. Důvodem je podle odborníků obava ze zhoršení ekonomické situace a snaha podniků šetřit. 
„Se znepokojením sledujeme tento trend rušení velmi oblíbeného benefitu ve formě příspěvků na penzijní připojištění ze strany zaměstnavatele. Ten je podle našich poznatků způsoben šetřením zaměstnavatelů především v důsledku krize,“ uvedla Jana Kašparová, tisková mluvčí Českomoravské konfederace odborových svazů. „Oceňujeme firmy, které v rámci firemní kultury zachovávají tento benefit, i když u nich došlo ke snížení zisku. Naopak  je zarážející, že řada  firem tímto šetří na zaměstnancích, i když vývoj zisku je u nich příznivý,“ dodala Kašparová.
Tabulka: Penzijní připojištění s vedenými příspěvky zaměstnavatele
| Rok | Počet | Přírůstek (%) | 
|---|---|---|
| 2000 | 416 421 | - | 
| 2001 | 567 745 | 36,3 | 
| 2002 | 650 209 | 14,5 | 
| 2003 | 727 992 | 12 | 
| 2004 | 801 627 | 10,1 | 
| 2005 | 927 930 | 15,8 | 
| 2006 | 1 028 850 | 10,9 | 
| 2007 | 1 129 618 | 9,8 | 
| 2008 | 1 222 639 | 8,2 | 
| 2009 | 1 261 525 | 3,2 | 
| 2010 | 1 284 736 | 1,8 | 
| 2011 | 1 271 934 | -1,0 | 
zdroj: statistiky MF ČR, které jsou evidovány od roku 2000



 
				 
				 
								 
								 
								 
								 
								







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					