Blok číslo čtyři měl původně kvůli výměně části jaderného paliva a revizím zařízení stát 32 dní, odstávka měla skončit v polovině minulého týdne.
Zavážecí stroj funguje nad reaktorem. Slouží k vyskladňování kazet s použitým jaderným palivem z reaktoru do bazénu s chladicí vodou a k zavážení čerstvého paliva. Při odstávce energetici zjistili, že se uvolnila kladka na pracovní tyči tohoto stroje. "Prodloužení odstávky způsobila především náročná kontrola při hledání čepu kladky, který má tvar šroubu," popsal Spilka. Energetici hledali tento chybějící díl s rozměry 12 krát 50 milimetrů, aby získali jistotu, že nezůstal v primárním okruhu.
Dukovanská elektrárna má čtyři výrobní bloky. Kvůli výměně části jaderného paliva a revizím se každý blok zastavuje jednou za rok, práce obvykle trvají přibližně měsíc. Další plánovaná odstávka v dukovanské elektrárně, která se uskuteční na třetím bloku, by měla začít v únoru 2013.
Dukovanská elektrárna v pondělí 17. prosince překonala své roční výrobní maximum z roku 2008, kdy do distribuční sítě dodala 14,448 terawatthodiny (TWh) elektrického proudu. Starší ze dvou českých jaderných elektráren je v provozu 27 let, pokrývá zhruba pětinu tuzemské spotřeby elektřiny. Letošní výroba by se podle plánu měla zastavit na hranici 15 TWh.
bjr dp



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
