„Polytraumata, tedy vícečetná poranění, jsou poměrně častým jevem. Málokterý klient má to štěstí, že by měl po vážné autonehodě nebo těžkém úrazu pouze jedno poranění,“ říká Petr Kohoutek, ředitel úseku pojištění Pojišťovny České spořitelny. „Měsíčně zaznamenáváme kolem deseti pojistných událostí s vícečetným poraněním a podle statistik za každou událost plníme průměrně 70 000 Kč. Podle původní metodiky plnění dosahovalo 40 000 Kč.“
K vícečetným úrazům dochází nejčastěji při autonehodách, u kriminálních činů a při adrenalinových sportovních aktivitách. Pojišťovna České spořitelny zavedla vyšší pojistné plnění od září 2011, a to v souladu se strategií kvalitního zajištění klientů při závažných životních situacích. Dříve klientům vyplácela denní odškodné maximálně za dobu léčení nejzávažnějšího poranění uvedenou v tabulkách denního odškodného. Nyní mají klienti po splnění podmínek nárok na výplatu pojistného plnění v součtu za dvě nejzávažnější poranění podle tabulek. Například za rok 2012 klienti za polytraumata obdrželi na pojistném plnění navíc 3,6 mil. Kč.
„Plnění za denní odškodné nevnímáme jen jako náhradu ušlého příjmu nebo jako bolestné pro naše klienty, ale hlavně jako způsob, jak jim zajistit lepší a kvalitnější léčbu,“ vysvětluje důvod zavedení polytraumat Petr Kohoutek. „Pokud má klient zlomenou ruku i nohu, musí zaplatit za dvě odlehčené sádry, absolvuje více rehabilitací a podobně.“
Dojde-li při jednom úrazu současně k minimálně třem poraněním, z nichž každé je v tabulkách denního odškodného ohodnoceno maximální hodnotou plnění 42 dnů a více, vyplatí Pojišťovna České spořitelny pojistné plnění za skutečnou dobu léčení, maximálně však za počet dnů, který se stanoví podle tabulek jako součet maximálních hodnot plnění denního odškodného pro dvě nejzávažnější poranění vzniklá při úrazu.




Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
