"Jsou to významné zakázky a skutečně velké kontrakty," uvedl Šimek. Stát, kterému firma opraví letadla L-39, nechtěl jmenovat, protože ještě kontrakt prochází notifikací.
L-39 Albatros je dvoumístný cvičný letoun navržený zejména pro výcvik armádních pilotů. Může plnit i lehké bojové úkoly. Aero vyrobilo od roku 1968 přes 2900 těchto letadel, které dodnes slouží v mnoha armádách. Novější letoun L-59 Super Albatros má výkonnější motor a dokonalejší systémy. Poprvé vzlétl v roce 1986 a vyrobeno jich bylo 60.
Tato letadla jsou předchůdci bitevníku L-159, který od roku 2001 používá česká armáda, jež je hlavním partnerem vojenské divize Aera. Zástupci firmy i státu jednali v posledních letech o prodeji L-159 v řadě zemí, avšak bez úspěchu.
Loni české ministerstvo obrany oznámilo, že Irák má zájem o koupi 28 výcvikových bitevníků L-159 za přibližně 19 miliard korun. Smlouva dosud nebyla definitivně uzavřena. Podle Šimka se dál pracuje na projektech prodeje i výroby těchto letadel. "Nic konkrétního bych zatím neuváděl. Aktivity na prodeji L-159 jsou velmi široké a velmi intenzivní. Nicméně do té doby, než se uzavře kontrakt, tak není co komentovat," uvedl Šimek.
Česká republika by chtěla bitevníky L-159 dodávat také do Polska, kde se zúčastní tendru na výcvikové letouny. Minulý měsíc také podle premiéra Petra Nečase (ODS) při jeho návštěvě Afghánistánu projevil o české podzvukové bitevníky L-159 zájem tamní prezident Hamíd Karzáí.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
