Finanční zajištění na stáří totiž lze považovat za jednu z nejdůležitějších potřeb. Je to dlouhodobý závazek, a proto by produkty pro toto zabezpečení neměly být závislé na politických rizicích. I když slouží k odložené spotřebě, měly by splňovat alespoň určitou míru flexibility v platbách, a umožňovat více variant konečné výplaty i ukončení produktu.
Jako pozitivní se zdá zákonem nastavená výše poplatků za činnost důchodových společností. Ale co nastane, když se nenaplní vize vlády a penzijní společnosti budou počítat své klienty v desítkách tisíc? Bude stačit zákonem stanovených 0,4 nebo 0,8 %? Pokud ne, kdo zaplatí rozdíl? Penzijní společnost nebo stát? Kdo dnes může odpovědně říct, kolik si z klientových peněz naspořených v penzijní společnosti „strhne na pojistném“ životní pojišťovna, až tyto prostředky bude převádět na výplatu důchodu? Ve světě je to běžně 10-15%. To jsou otázky, na které neznáme odpověď. Do druhého pilíře vstupuje výrazně méně lidí, než vláda očekávala. Stojí za tím zvyšující se finanční gramotnost nejen poradců, ale i klientů. Druhý pilíř totiž představuje více rizik a minusů, než plusů.
Autor komentáře: Petr Temelkov, výkonný ředitel finančně poradenské společnosti DataLife, s.r.o.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
