Zavedení přísnějších pravidel souvisí s rostoucími nároky Evropské unie na bezpečnost na letištích. Lidé s právem pohybu na letišti bez dohledu musí mít bezpečnostní osvědčení o spolehlivosti a v současné době pro jeho získání stačí výpis z rejstříku trestů a čestné prohlášení, že žadatel není stíhán policií a orgány činnými v trestním řízení.
Ministerstvo dopravy to pokládá za nedostatečné. Navrhlo, aby si Úřad pro civilní letectví u každého vydávaného osvědčení vyžádal výpis z policejních databází. Nebude ale muset prověřovat například policisty, hasiče nebo pracovníky tajných služeb.
Změnu ministerstvo zdůvodnilo tím, že rozsah ověřování spolehlivosti podle dosavadních předpisů spočívá pouze v ověření bezúhonnosti, což celou proceduru činí víceméně formální. Nově zákon hovoří o tom, že důvěryhodným bude takový člověk, u kterého není možné spatřovat specifické riziko. Tím se rozumí důvodné podezření, že dosavadní chování dané osoby, její pracovní nebo společenské styky významně nasvědčují tomu, že by mohla vystavit civilní letectví nebezpečí protiprávního činu.
Právo odepřít letové navigační služby je namířeno proti těm leteckým firmám, které za tyto služby dluží víc než 100.000 korun déle než tři měsíce. Nebylo by možné odepřít tyto služby v případě ohrožení bezpečnosti nebo plynulosti letového provozu. Pokud dlužící firma peníze za služby zaplatí, bude je moci začít zase využívat. Poplatky za letové a navigační služby vybírá Řízení letového provozu. Ministerstvo dopravy s doplněním souhlasilo.
mhm mkv



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
