Podle uvedených statistik se ceny u jednotlivých služeb, respektive společností pohybují zhruba od 13 do 28 Kč za kilometr. Typický řidič taxi najede po Praze asi 200 až 300 kilometrů denně, ale z toho pouze 25 až 35 procent se zákazníkem. U mobilních aplikací se využití vozidel ve srovnání s klasickými dispečinky zvyšuje.
Ceny taxi obecně tlačí dolů právě mobilní a internetové služby, ale jejich podíl na trhu se pohybuje mezi pěti a deseti procenty. Služby jako české Liftago nabízejí zákazníkům nejbližší vozy v dosahu a sazby, které si stanovují sami taxikáři. Naproti tomu Taxify vsadilo na pevné sazby od 13 do 15 korun za ujetý kilometr a pevnou sazbu má i Hopin. Samozřejmostí u mobilních aplikace je možnost hodnocení řidičů a jejich služeb zákazníky.
Klasické dispečinky s telefonickými operátory většinou od svých řidičů vybírají každý měsíc pevně stanovený poplatek a zároveň jim smluvně zamezují nabízet své služby přes mobilní aplikace, které funkci dispečinku nahrazují. Dochází ale i k přecházení řidičů mezi jednotlivými aplikacemi.
\"Vidíme tedy poměrně velký prostor nejen pro náš růst, ale i pro ostatní aplikace. Navíc, když se bavíme s řidiči, pozorujeme jejich nespokojenost s některými klasickými dispečinky,\" uvedl Roman Sysel z Taxify.
\"Část řidičů proto od dispečinků odešla a jezdí již jen pro mobilní služby. Důvodem je dosažení lepší vytíženosti i provize založená na realizovaných výkonech,\" uvedl Ondřej Krátký z Liftago. Liftago v současnosti používá asi 500 řidičů, Taxify několik set a Hopin asi 200 řidičů.
Další alternativou je globální služba Uber, která ale nezajišťuje přepravu taxi, ale tzv. smluvní přepravu. Podle magistrátu i ministerstva dopravy by ale vozy Uberu měly být označené stejně jako taxi a mít schválený taxametr.
Praha podle posledních informací asi nestihne do konce roku zvýšit maximální cenu taxislužby, protože se magistrát s řidiči neshodl na výpočtu její výše. Současná nejvyšší cena, za kterou mohou v Praze vozy taxi jezdit, byla v roce 2007 stanovena na 28 korun. Magistrát navrhuje její zvýšení na 32 korun, taxikáři chtějí 38 až 45 korun. Podle mluvčího Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) Daniela Tarjovského je 30 korun pouze nákladová cena. Podle magistrátu ale řidiči nedokládají své požadavky relevantními podklady. Při srovnání podkladů od řidičů a výsledků kontrol úředníků nesedí počet zakázek za den, jejich průměrná délka i rychlost, kterou se reálně taxíky po Praze pohybují.
Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
