Za růstem celkového prodeje stála podle Gartneru zejména poptávka po levných přístrojích na rozvíjejících se trzích. Jedničkou na světovém trhu se smartphony zůstala jihokorejská společnost Samsung Electronics, které odbyt vzrostl na 81,2 milionu přístrojů. Firma tak zvýšila náskok před konkurentem Apple, jehož prodej se propadl o 14 procent na 51,6 milionu přístrojů.
Třetí místo na trhu obsadila čínská společnost Huawei, která zvýšila prodej o 60 procent na 28,9 milionu přístrojů. Na čtvrtou příčku se díky nárůstu prodeje o 145 procent probojovala čínská společnost Oppo. První pětku pak uzavíral další čínský výrobce Xiaomi.
\"Čínské značky se stávají novou světovou špičkou,\" uvedl ředitel výzkumu společnosti Gartner Anshul Gupta. Poukázal přitom na to, že souhrnný tržní podíl firem Huawei, Oppo a Xiaomi v prvním čtvrtletí přesáhl 17 procent. Tržní podíl Samsungu činil 23,2 procenta, tržní podíl Applu pak 14,8 procenta.
Společnost Gartner v dnešní zprávě rovněž upozornila, že smartphony se v letošním prvním čtvrtletí na celkovém prodeji mobilních telefonů podílely 78 procenty.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
