\"Při posouzení žádosti jsme dospěli k závěru, že záměr žadatele není v souladu s požadavky uvedenými ve stavebním zákoně a že by umístěním a realizací záměru mohly být ohroženy zájmy chráněné stavebním zákonem nebo zvláštními právními předpisy,\" uvádí stavební úřad. Podle něho je stavba z hlediska funkčního i z hlediska prostorového uspořádání v rozporu s územním plánem hlavního města Prahy.
\"Individualisticky pojatý projekt nereaguje na historický vývoj této lokality, nevytváří žádné prostorové vazby na okolní zástavbu a nerespektuje charakter staveb v území, výškovou hladinu okolní zástavby ani historickou urbanistickou strukturu. Nevhodně svou funkcí zasahuje do stávajícího průmyslového pásu severně od železniční trati, aniž by řešil okolní návaznosti,\" píše se dále ve zprávě. Stavební úřad se navíc domnívá, že po výstavbě projektu by se neúměrně zvýšil počet trvale žijících obyvatel v území.
Ekospol s rozhodnutím úřadu nesouhlasí. \"Zamítnutím naší žádosti došlo k porušení stavebního zákona a proti tomu se budeme bránit podáním odvolání. Jedná se o účelové rozhodnutí, které má za cíl nás poškodit,\" sdělil ČTK ředitel sektoru přípravy staveb Ekospolu Jan Zedník. Podle něj všechna vyjádření dokládaná k projektu byla kladná. A to včetně vyjádření magistrátního odboru územního rozvoje, podle kterého je projekt v souladu s platným územním plánem.
Podle Zedníka nejde o žádnou mimořádnou situaci. \"Řada našich předchozích úspěšných projektů byla povolena až na základě odvolání. Podobné problémy má navíc v podstatě každý developer, který chce v Praze stavět,\" doplnil Zedník. Rozhodnutí stavebního úřadu bude mít podle něj jediný důsledek, a to zdržení v řádu měsíců.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
