Invesmart se stal - spolu s Union Group - dlužníkem Union banky poté, kdy v listopadu 2002 převzal takzvané speciální úvěry, které banka poskytla spřízněným firmám. Jako protihodnotu získal Invesmart akciové podíly Union banky a Union Group. Podobně Union Group získal podíl v Union bance. Invesmart ale nikdy svoji pozici dlužníka neuznal, podle jeho názoru byly speciální úvěry poskytnuty v rozporu s českým právem.
Podle Babického jde v souvislosti s Invesmartem o 21 neuhrazených a rizikových úvěrů. První tři z těchto pohledávek UB zažalovala loni v létě. Prvoinstanční soud dal začátkem letošního roku Union bance za pravdu a nařídil Invesmartu závazek uhradit.
Union banka má miliardovou pohledávku u rovněž zkrachovalé firmy a svého bývalého vlastníka Union Group. Třetím největším dlužníkem UB je lutínská firma Sigma Group, která podle Babického dluží včetně úroků přes 100 milionů korun. Sigma Group podle svého vedení zaplatila bance více než dvě třetiny svých dluhů a nyní se snaží o smírné vyřešení sporu.
Union banka kvůli nedostatku hotovosti zavřela své pobočky v únoru před dvěma lety, konkurz na ni byl prohlášen o tři měsíce později. V ostravském peněžním ústavu uvízly vklady 75.000 střadatelů. Banka získala v konkurzu asi šest miliard korun. Ze třech miliard korun věřitelům vyplácí 20 procent jejich uznaných pohledávek a slíbila jim vyplatit ještě 15 procent.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
