Zájem o investování na kapitálových trzích v České republice výrazně roste. Mohou za to zejména nízké úrokové sazby v tuzemských bankách, vyšší blahobyt vyplývající z hospodářského růstu České republiky a také vyšší důvěra ke kapitálovému trhu. Tyto pozitivní efekty přirozeně vedou některé zahraniční společnosti k tomu, že se snaží nabídnout českým investorům své služby. Českým obchodníkům s cennými papíry sdruženým v České asociaci obchodníků s cennými papíry vadí, že stále více jednotlivců a firem nabízí, nebo zprostředkovává investiční služby bez příslušného povolení nebo registrace, čímž porušují české právní předpisy. A tak na českém kapitálovém trhu působí zcela beztrestně nelicencované osoby, které pod rouškou seminářů, lákají klienty v lepším případě k investování prostřednictvím zahraničních brokerů.
Tyto subjekty, které nemusejí dodržovat standardy odborné péče vůči zákazníkům, mohou ohrozit jejich investice. To v konečném důsledku může opět vyústit v podkopání důvěry některých investorů v kapitálový trh. Podnikání zahraničních osob na českém kapitálovém trhu bez licence vyvolává u makléřských firem dojem, že Komise pro cenné papíry významným způsobem neomezuje podnikání takovýchto subjektů.
Podle České asociace obchodníků s cennými papíry je nepřijatelné, aby v České republice existoval oficiální trh regulovaný Komisí pro cenné papíry a vedle něj „šedý“ trh neregulovaných zprostředkovatelů a osob bez příslušných zkoušek a licencí, které nedodržují pravidla odborné péče při poskytování investičních služeb. Každý poskytovatel investičních služeb nebo jeho pobočka přitom musí být držitelem povolení nebo registrace, musí mít nastaven propracovaný systém pravidel vnitřního provozu a zaměstnávat celou řadu odborných pracovníků, zejména makléřů. Pokud tedy nelicencované subjekty tyto pravidla nedodržují, dopouštějí se nedovoleného podnikání, které musí regulatorní orgán bez rozdílu postihovat.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
