„Julian má mnoholeté mezinárodní zkušenosti, neocenitelná je samozřejmě i jeho detailní znalost podnikání v těžebním průmyslu. Pro skupinu bude rozhodně významnou posilou,” vysvětluje generální ředitel RPG Industries Tomáš Šabatka. Zároveň Thorntona oceňuje jakožto zkušeného partnera při integraci OKD do nově tvořené mezinárodní korporace. „Předpokládáme, že z pozice Coal Business Chief Operating Oficer se Julian zapojí i do dalších plánovaných projektů, které budou zaměřeny na těžbu uhlí ve východní Evropě,” dodává Šabatka. Základními předpoklady pro výběr nového člena vedení skupiny podle něj bylo úspěšné působení v mezinárodních skupinách, schopnost pracovat v dynamických týmech, ale i flexibilita a připravenost cestovat.
„Moc se těším na práci v nové společnosti. Na RPG mě láká zejména příležitost pracovat s velmi dynamickou skupinou vlastníků,“ vysvětluje své rozhodnutí Thornton. Na Prahu a život v České republice se pak těší nejen on, ale i celá jeho rodina.
Julian Derek Thornton (48) působil dva roky ve funkci víceprezidenta společnosti Anglo Coal, kde byl odpovědný za trhy v jižní Americe. V těžebním průmyslu působil i na předchozí pozici. Tehdy z funkce Chief Operating Officer řídil silnou těžařskou společnost Carbones del Cerrejon LLC se sídlem v Kolumbii, jejímž třetinovým vlastníkem je koncern Anglo American. Do stejné skupiny se později začlenilo i předchozí Thorntonovo působiště - Carbones del Cerrejon SA, kde v letech 1999 až 2002 zastával funkci prezidenta a generálního ředitele. Se společností Anglo Coal spojil svoji kariéru už těsně po studích a během let 1981 až 1999 se přes četné manažerské posty vypracoval na místo viceprezidenta pro speciální projekty. Thornton vystudoval těžební inženýrství na University of Wales. Získal i postgraduální diplom v oboru počítačové vědy na Wits University.
Julian Derek Thornton je ženatý, má dvě děti ve věku 9 a 13 let.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
