V českých obchodech bylo v hodnoceném období ukradeno zboží odpovídající 1,42 procenta jejich obratu, na Slovensku to bylo 1,4 procenta. Následují Maďarsko s 1,38 a Finsko a Portugalsko shodně s 1,34 procenta. Průměr všech 25 hodnocených zemí byl 1,24 procenta.
V předchozím průzkumu činil tento údaj u České republiky i u Slovenska shodně 1,4 procenta.
Relativně nejméně se v Evropě v obchodem krade ve Švýcarsku (0,92 procenta obratu), Rakousku (0,96) a v Německu (1,07). Proti předchozímu období však právě Švýcarsko zaznamenalo největší vzrůst krádeží po kolektivně hodnocených pobaltských státech. Největší pokles byl naopak zaznamenán v Británii, kde ale i tak zmizelo zboží v hodnotě 1,33 procenta obratu obchodů.
Na zákazníky připadá asi 57 procent krádeží, dalších skoro 36 procent na personál obchodů, zbytek jde na vrub dodavatelů. Proti minulému období podíl zákazníků velmi slabě poklesl, u personálu tomu bylo naopak.
Studie vyčísluje ukradeného zboží ve všech 24 hodnocených zemích dohromady na skoro 24,9 miliardy eur, tedy asi 710 miliard korun. K tomu se připočítávají náklady obchodníků na zabezpečení zboží, které dosáhly bezmála osmi miliard eur. Celkové ztráty tak dělají 71 eur na každého obyvatele hodnocených zemí. Průzkum se týká 12 měsíců končících letošním červnem.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
