Tuzemský leasing se vrátil k růstu ve druhé polovině loňského roku. Celkem objem leasingu členů ČLFA stoupl v roce 2005 meziročně o čtyři procenta na 113 miliard korun. Předchozí pokles v leasingových službách vyvolala předloňská změna zákona o DPH, která odstranila sníženou sazbu pro leasing automobilů. Spotřebitelské úvěry u členů ČLFA vzrostly loni o 38 procent na 32,5 procenta.
"Důvodem je především rostoucí objem leasingu movitých věcí, kdy lidé místo jednorázového vynaložení nákladů volí postupnou finanční zátěž. Navíc konkurence na leasingovém trhu je poměrně vysoká, takže leasingové firmy ve snaze přilákat další klienty nabízejí řadu akčních nabídek v podobě slev, bonusů a jiných zvýhodnění. Nemalou roli hraje i dobrá kondice české ekonomiky," zhodnotil výsledky analytik serveru Finance.cz Lukáš Buřík.
Ve srovnání se situací na konci roku 2005 klesl podíl leasingu osobních a lehkých užitkových aut na 45,1 ze 45,9 procenta. Podíl leasingu těžších dopravních prostředků zůstal na 27,4 procenta a podíl leasingu strojů se zvýšil na 22,2 z 21,4 procenta. Podíl leasingu počítačů a vybavení kanceláří se stále pohybuje kolem 1,1 procenta.
Český leasingový trh zaujímá v evropském měřítku dvanácté místo, mezi novými evropskými tržními ekonomikami druhé místo za polským trhem. Podíl leasingu na financování movitých investic se v Česku blíží 30 procentům. V prvním pololetí byly v Evropě uzavřeny nové smlouvy na leasing strojů, zařízení a dopravních prostředků za 113 miliard eur (3,2 bilionu Kč), což je proti stejnému období loni vzestup o devět procent.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
