Ze 616 dotazovaných podnikatelů a živnostníků 49 procent uvedlo, že na jejich podnikání bude mít evidence tržeb negativní vliv, likvidační dopad jich čeká 14 procent. Pětina nepředpokládá žádné dopady a pozitivní vliv očekává desetina účastníků průzkumu. O zdražení služeb nejčastěji mluvili podnikatelé z oblasti stravování, ubytování a řemesel a podnikatelé s obratem do půl milionu korun.
Zavedení EET v jejich oboru se nejméně bojí podnikatelé v oblasti poradenství, informačních technologií a finančních služeb. Největší obavy naopak mají řemeslníci a stavebníci, kterých se zatím elektronická evidence netýká. V 15 procentech dokonce mluví o možném konci živnosti, uvedla ČT.
Z podnikatelů 55 procent věří, že nový systém povede k vyššímu výběru daní. Celkem 52 procent má ale obavy, že nová povinnost podnikatelské prostředí nenarovná. Skoro dvě třetiny podnikatelů mezi hlavní zdroje obav z EET zařadily nárůst administrativy. Vysokými vstupními náklady častěji argumentují menší živnostníci a podnikatelé.
Z lidí, kterých mezi 7. a 10. prosincem Median vyzpovídal 904, podporuje zavedení evidence tržeb 90 procent mezi voliči ANO a mírná většina podporovatelů KSČM. U voličů ostatních stran převažují odpůrci. Podpora roste s věkem a dosaženým vzděláním. Mezi živnostníky je podpora mezi 35 a 40 procenty.
Na otázku, zda znají podnik, který kvůli EET skončil, odpovědělo kladně 18 procent lidí. Zdražení zaregistrovalo 31 procent respondentů. Ochotu nahlásit podnikatele, který EET obchází třeba tím, že nevydá účtenku, vyjádřila šestina lidí.
Elektronická evidence tržeb začala platit 1. prosince pro hotely a restaurace. Vláda si od ní slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se budou muset od března příštího roku zapojit do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou i další obory podnikání. Koaliční hnutí ANO a lidovci chtějí ve Sněmovně navrhnout úpravy zákona, premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) ale věří, že nebudou schváleny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
