\"Líbí se nám IT a chtěli bychom kolem něj vybudovat další pilíř naší skupiny,\" uvedl Tománek. Zbylých 30 procent v AutoContu zůstává původním 26 majitelům společnosti, tedy pěti zakladatelům a dalším manažerům, kteří v ní postupně získali podíl. Vedení firmy se nemění.
Důvodem k prodeji byla možnost expanze AutoContu na další trhy a rychlejší růst firmy, píšou HN. \"V AutoContu rozumíme IT i řízení firmy, nemáme ale hlubší zkušenosti s expanzí do zahraničí ani s většími akvizicemi,\" řekl předseda představenstva AutoCont Holding Martin Grigar. S budoucí expanzí na další evropské trhy počítá také KKCG, případné akvizice už má podle Tománka vytipované.
V informačních technologiích má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring, která předloni utržila víc než 66 milionů korun. Patří jí také společné pražské datacentrum SafeDX s tchajwanským IT gigantem Foxconn nebo vlastní startupový fond SpringTide Ventures, který hospodaří se 60 miliony eur (zhruba 1,6 miliardy korun) a zatím investoval do šesti začínajících společností.
AutoCont ve své síti regionálních poboček zaměstnává téměř tisíc lidí. Loni vykázal tržby kolem čtyř miliard korun a provozní zisk před odpisy přesáhl dvě stě milionů Kč.
Investiční skupina KKCG má majetek v odhadované výši 4,8 miliardy eur (123 miliard korun). V loterijním byznysu stojí za českou Sazkou, rakouskými Casinos Austria nebo řeckým OPAP. Významná je také těžba ropy a prodej plynu v rámci firmy MND nebo vlastnictví cestovní kanceláře Fischer. Karel Komárek je podle časopisu Forbes čtvrtým nejbohatším Čechem.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
