Rekordní by podle generálního ředitele Kapsche Karla Feixe měl být i celý letošní rok. Na mýtném by se mohlo podle odhadů vybrat 10,4 miliardy korun. Desetimiliardovou hranici výběr mýta loni nepřekročil jen těsně, vybralo se 9,89 miliardy korun. O rok dříve, v roce 2015, to bylo 9,7 miliardy. Tehdy ministerstvo prosadilo poslední zdražení mýtných tarifů.
Největší podíl na zaplaceném mýtném mají kamiony s hmotností nad 12 tun, na které z vybraných peněz připadá více než 91 procent. Autobusy se na vybraných penězích podílí 1,42 procenta. Celkem je v českém mýtném systému zapojeno přes půl milionu vozidel, konkrétně systém evidoval předešlý měsíc 519.172 kusů aktivních palubních jednotek.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Celkem se výběr mýta vyšplhal na zhruba 86 miliard korun. Náklady na provoz systému činí přibližně 15 procent z celkové vybrané částky.
Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Zároveň se má systému ujmout nový správce vzešlý z výběrového řízení, do kterého se přihlásili čtyři uchazeči. Správcem tak může být dosavadní provozovatel Kapsch, slovenský výběrčí SkyToll, maďarský National Toll Payment Services, nebo německá firma T-Systems.
Výběr mýta podle jednotlivých měsíců.
Výběr v Kč Meziroční změna v procentech leden 786,916.553 8,14 únor 799,126.951 0,10 březen 935,005.124 11,45 duben 804,380.021 -6,43 květen 921,972.329 6,56 červen 914,858.201 3,91 červenec 808,391.412 6,03 srpen 867,397.921 5,98 září 895 930 765 4,05 říjen 959 991 500 11,48 Celkem 8 693 970 777 5,08
Zdroj: Myto CZ



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
