Na platformě BitStamp dnes ráno bitcoin vzrostl až na 10.743,61 dolaru. Na menších platformách, jako CEX.IO a indexu coinmarketcap.com překročil bitcoin hranici 10.000 USD mnohem dříve než na BitStampu.
Skeptici však stále upozorňují, že je to klasická spekulativní bublina, která nemá žádnou souvislost s reálnou aktivitou na finančním trhu nebo ekonomikou. Největším kritikem je šéf americké banky JPMorgan Jamie Dimon, který bitcoin označil za podvod.
\"Růst hodnoty je pokračováním dlouhodobého trendu, který byl tažen spekulativní aktivitou v Japonsku a také institucionálními investory, kteří se připojili k trhu s kryptoměnami,\" uvedl šéf marketingu hongkongské burzy Gatecoin Thomas Glucksmann. Sol Lederer z americké technologické společnosti LOOMIA však dodává, že budoucnost bitcoinu je stále nejistá. Podle něj již několik let čelí stejným vážných technickým problémům a silné konkurenci novějších, sofistikovanějších blockchainů, což jsou decentralizované databáze, které se používají u kryptoměn jako účetní kniha.
V některých zemích má bitcoin ještě vyšší hodnotu. V Zimbabwe se v pondělí obchodoval za 17.875 dolarů. Na burzách v Jižní Koreji byl již na počátku tohoto týdne blízko 11.000 USD i výše. Na bithumb je již blízko 12.000 USD a tuto hodnotu již překonal na platformách Coinone a Korbit.
Bitcoin vznikl v roce 2009 jako alternativa oficiálních měn a během let se prosadil jako přední kybernetická měna světa. Vytváří ji síť počítačů se specializovaným softwarem naprogramovaným tak, aby uvolňoval nové virtuální mince stabilním a postupně se zpomalujícím tempem. Je navržen tak, aby ho nikdo nemohl ovlivňovat, ani vlády a centrální banky. Poslední bitcoiny se mají dostat do oběhu kolem roku 2140.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
