\"Stavba byla připravená k zahájení už během letošního podzimu, přípravy ale zdržel rozklad hnutí Děti Země,\" řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Smlouvu se zhotovitelem ředitelství podepsalo minulý týden.
Nový úsek dálnice navazuje na plánovanou novostavbu trasy z Hradce Králové do Smiřic, kterou za 2,6 miliardy postaví společnost Eurovia. U obou úseků dosáhl státní investor v soutěžích slev; proti očekávaným cenám jsou vysoutěžené ceny přibližně o třetinu nižší.
Oba úseky dálnice D11 patří mezi takzvané prioritní stavby, pro které vláda vyjednala výjimku spočívající ve zrychleném posuzování dopadu projektu na životní prostředí.
Od zahájení stavby \"hradecké\" dálnice D11 uplynulo letos v září už 39 let. Z plánovaných 154 kilometrů jich stále chybí 62. Naposledy byl letos v srpnu otevřen zhruba dvaapůlkilometrový úsek, který ŘSD budovalo tři roky a díky kterému se dálnice dostala k Hradci Králové. Dálnice by od Hradce Králové měla pokračovat dál na Jaroměř a poté k polským hranicím v Královci u Trutnova, kde se má napojit na budovanou polskou silnici S3.



Čeští těžkooděnci mají nová auta. Usednou do terénních pick-upů
Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
