\"V tuto chvíli neřešíme, jestli na to ČEZ nebo stát má peníze, ale jaký má být ten model, který je návratný a který nepoškodí žádného akcionáře,\" řekl Beneš novinářům po dnešním výjezdním zasedání sněmovního hospodářského výboru v dukovanské elektrárně.
Rozhodnutí o stavbě nového jaderného zdroje v ČR dlouhodobě brzdí nejasnosti o financování. Premiér v demisi a šéf hnutí ANO Andrej Babiš ještě jako ministr financí v minulé vládě několikrát uvedl, že výstavbu bloku by měl financovat ČEZ. Beneš dnes zdůraznil, že jaderné bloky se všude ve světě budují v nějakém souladu se státem.
\"Je to věc, kterou s panem premiérem diskutujeme,\" řekl bez podrobností. Dodal, že je potřeba rozlišovat mezi finanční kondicí energetické společnosti a mezi tím, jaké rozhodnutí může ČEZ udělat vzhledem ke svým akcionářům.
Se stavbou jednoho jaderného bloku v Dukovanech a jednoho v jaderné elektrárně Temelín s možností rozšíření na dva bloky v obou elektrárnách počítá Národní akční plán rozvoje jaderné energetiky v ČR. Prioritu má podle dlouhodobých vyjádření vládních představitelů stavba bloku v Dukovanech.
Vládní výbor pro jadernou energetiku loni rozhodl, že se bude zabývat jen třemi variantami možného zajištění dostavby Dukovan. První je stavba prostřednictvím dceřiných společností ČEZ, druhou je výstavba prostřednictvím státu, kdy by stát odkoupil tyto dceřiné společnosti, a třetí je výstavba prostřednictvím státu, kdy by stát odkoupil přímo část ČEZ.
Dukovany s celkovým instalovaným výkonem 2040 megawattů pokrývají pětinu spotřeby elektřiny v ČR.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
