„Kvůli GDPR jsme vyčlenili menší tým čtyř lidí, přičemž při ruce jsme měli i právníka. Doposud se na implementaci směrnice pracovalo zhruba tři měsíce, takže náklady se vyšplhaly na tři čtvrtě miliónu korun,“ vysvětlil ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.
Podle něj směrnice jako taková je poměrně obecně pojatá a její uplatnění záleží na úhlu pohledu. Nicméně v době spletitých technologických řešení jsou některé možnosti téměř neřešitelné. Jako například žádost o osobní smazání ze systému, o které si zákazník může zažádat. „V praxi to však znamená, že základní informace smazány budou, ale opravdu detailní vymazání historických digitální stop zcela definitivně ani pořádně není možné,“ upozornil Uďan s tím, že: „Drtivá většina trhu není na směrnici zdaleka připravena. Mnoho lidí to nechává na poslední chvíli, nebo naopak doufá, že se dříve či později objeví šablonovitá řešení, která jim pomohou,“ dodal Uďan s tím, že z GDPR se stal zajímavý fenomén, který si žije vlastním životem, respektive se z něj stal paralelní byznys, na které vydělávají právníci, poradci, vznikají i specializované knihy a brožury dostupné v knihkupectvích.
Podle Uďana, který je specialistou na českou e-commerce, protože jeho Shoptet má detailní přehled o čtvrtině trhu (má pod sebou 12,5 tisíce aktivních online obchodů), GDPR trh zásadně neovlivní. „Pokud někdo dělá svoji práci poctivě, tak je z velké části na GDPR připraven, v jeho případě půjde jen o vyřešení dokumentace,“ uzavřel Uďan.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
