Společnost se podle insolvenčního návrhu dostala do problémům kvůli snížení poptávky po jejích výrobcích na světovém trhu a s tím souvisejícím poklesem zakázek a objemu výroby. Dále čelila propadům měnového kurzu eura a dolaru vůči koruně a chyběli jí také pracovníci na důležitých pozicích, jako jsou taviči, obráběči nebo operátoři CNC strojů. Firma navrhuje řešit úpadek reorganizací.
Server E15.cz připomněl, že ČKD Kutná Hora nezažívá insolvenci poprvé. Podnik zkrachoval již v roce 2010. O dva roky později zadluženou společnost koupil ukrajinský miliardář Konstantin Ževago, jemuž se český výrobce kolejových podvozků hodil do metalurgického impéria.
Podle tehdejších informací E15 se v boji o kutnohorskou ČKD ukrajinský magnát střetl s ruským oligarchou Iskandrem Machmudovem. Jeho Rail Group dokonce za středočeskou společnost nabídla 691 milionů korun. To bylo ještě více než Ževagova nabídka. Věřitelé ale kvůli formálním nedostatkům a údajně nejasnému financování ruský návrh odmítli.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
