Primární nabídka bude znamenat transformaci mateřské společnosti pod vedením generálního ředitele Masajošiho Sona z poskytovatele mobilních telekomunikačních služeb, který úspěšně napadl japonský duopol, do jedné z největších investičních firem na světě v oblasti technologií. Poskytne skupině i více peněz, které může využít na investice do technologií po celém světě.
SoftBank zatím vsadila na různé firmy, včetně malých začínajících herních firem, alternativní taxislužby Uber Technologies či internetového prodejce Alibaba Group Holding.
SoftBank chce nabídnout k prodeji 1,6 miliardy akcií, předběžně za cenu 1500 jenů. Získala by tak z prodeje 2,4 bilionu jenů. Tržní kapitalizace divize by po uvedení akcií na trh měla činit 7,18 bilionu jenů. Pokud bude poptávka vysoká, je SoftBank připravena nabídnout dalších 160 milionů akcií. V tomto případě by celková hodnota nabídky dosáhla téměř 25 miliard USD (577 miliard Kč). To byla hodnota zatím největší primární nabídky akcií, což byla v roce 2014 nabídka čínské firmy Alibaba. Mateřská firma si chce nechat podíl kolem dvou třetin.
Obrovská nabídka akcií přichází v době, kdy investoři začali zpochybňovat výhled japonských telekomunikačních firem. Původně se očekávalo, že IPO osloví investory, kteří hledají stabilitu, japonská vláda však podporuje větší konkurenci v mobilních službách a nedávno vyzvala operátory, aby snížili poplatky. To vyvolalo v odvětví rozruch, poznamenala agentura Reuters.
Nicméně značka SoftBank zřejmě přiláká drobné investory, kteří vyrostli s mobilními telefony a internetem od SoftBank. Mnoho z nich stále považuje ředitele Sona za technologického vizionáře, který zaútočil na zavedené konkurenty NTT DoCoMo a KDDI a přinesl do Japonska přístroje iPhone od americké společnosti Apple.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
