Naprostou většinu příjmů fondu tvoří dotace z evropských fondů, v příštím roce by mělo jít o 31,4 miliardy korun. Státní rozpočet by měl dotovat fond, který následně přerozděluje peníze mezi zemědělce nebo potravináře, 7,5 miliardy korun.
Na přímých zemědělských platbách, jako je platba na plochu nebo pro začínající zemědělce, by měl fond v příštím roce přerozdělit 21,54 miliardy korun z rozpočtu EU. Na program Mléko do škol má jít 315,6 milionu korun, z toho 270 milionů korun ze státního rozpočtu. Na obdobný program ovoce a zelenina do škol se počítá se 321 miliony, z toho 220 milionů korun má jít také ze státního rozpočtu.
Na intervenční nákupy másla a sušeného odstředěného mléka a jejich skladování by se mělo vynaložit 85 milionů korun. Většinu částky si chce fond půjčit od ministerstva financí.
Na marketingovou činnost má jít 250 milionů korun, z toho 170 milionů korun na podporu kvalitních potravin, 50 milionů korun na podporu značky Regionální potravina a 30 milionů korun na podporu produktů ekologického zemědělství. Ministerstvo chce fondu dát 200 milionů korun, zbytek fond bude muset najít ve zbytku peněz z letošního roku.
Fond plánoval v příštím roce nové \"stěžejní\" projekty, píše se v dokumentu, který má ČTK k dispozici. Šlo například o technická opatření pro naplnění požadavků GDPR. \"V případě, že dotace nebude navýšena, nebudou tyto projekty realizovány,\" uvádí materiál.
Podle něj nejsou pokryté ani 300milionové správní výdaje na provoz a chybí 50 milionů korun na marketingovou podporu kvalitních potravin. Peníze na ně by ale měl fond najít ve zbytcích letošního rozpočtu.
Fond plánuje mít v příštím roce stejně jako letos 1345 zaměstnanců, celkově by mělo jít na platy, odstupné a další platové finance 692,3 milionu korun.
Státní zemědělský intervenční fond je zprostředkovatelem finanční podpory z Evropské unie a národních zdrojů. Spravuje a kontroluje dotace z Evropského zemědělského záručního fondu, Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova a Evropského rybářského fondu.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
