České dráhy chtějí zakázkou pořídit až 180 vozů pro své linky, další dva vagony budou určeny pro potřeby správy železnic. Dopravce bude nové vozy využívat zejména na dálkových linkách mezi Prahou a Brnem nebo Prahou a Ústím nad Labem. Vedle toho budou jezdit na mezistátních linkách do Berlína, Hamburku, Bratislavy a Budapešti.
\"Posílíme tím konkurenceschopnost železnice oproti individuálnímu motorismu, autobusům i letecké dopravě a získáme další cestující. Zároveň dojde také ke zvýšení kvality vozby na našich vnitrostátních expresních a rychlíkových linkách, kam se přesunou současné komfortní vagony EC/IC,\" uvedl šéf Českých drah Václav Nebeský. Vagony bude v budoucnu možné využít také na vysokorychlostních tratích.
Dráhy očekávají, že poptávka po tak velkém počtu vozů přispěje k příznivějším nabídkovým cenám v soutěži. Pořízení nových vagonů povede k vyřazení starších vozů z poloviny 80. let vyráběných ještě v bývalé NDR na některých rychlíkových spojích.
Nové vagony by měly být bezbariérové, klimatizované s oddíly pro první a druhou třídu a dětským kupé. Nabízet by měly internetové připojení. Jednotlivá vozidla bude možné sestavit do 20 pevně spojených devítivozových souprav, podobně jako je tomu u rychlovlaků Railjet.
České dráhy jako největší tuzemský dopravce přepravily v prvním pololetí 91,6 milionu pasažérů, což je o 2,5 procenta více než v pololetí 2018. Společnost v pololetí vykázala zisk 441 milionů korun, což je meziroční nárůst o 179 milionů korun.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					