Podle Výborného je návrh ANO na hlasování o zákonu před ukončením rozpravy v rozporu s právy poslanců na to, aby se k předloze vyjádřili. \"Pokud tímto způsobem bude uzmuto právo, které mají poslanci z jednacího řádu, tak jsme připraveni se obrátit na Ústavní soud,\" řekl. Předseda lidovců je také přesvědčen o tom, že návrh na stanovení termínu hlasování byl schválen v rozporu s jednacím řádem Sněmovny.
Hamáček poukázal na to, že opoziční kluby zablokovaly návrh, aby se dnes diskuse protáhla i po 14:00. \"Všichni, kdo koukají na přenos, vidí, že je to obstrukce proti daňovému balíčku. Veškeré možnosti, které jsme nabízeli (na prodloužení jednání), byly zamítnuty,\" uvedl. Dosud se podle něj o daních mluvilo na plénu Sněmovny 22 či 23 hodin. \"Myslím, že to je dostatečná délka diskuse,\" uvedl.
Sněmovna se dnes už počtvrté snaží projednat daňový balíček a je pravděpodobné, že na schvalování opět nedojde. Šéf poslanců ANO Jaroslav Faltýnek proto využil usnesení Sněmovny z roku 1999, které umožňuje, aby poslanci o pozměňovacích návrzích i o zákonu jako takovém hlasovali ve stanoveném termínu. V minulém volebním období tehdejší vládní koalice ČSSD, ANO a KDU-ČSL ustanovení použila ke schválení zákona o elektronické evidenci tržeb, Ústavní soud to tehdy neshledal jako důvod ke zrušení zákona.
Usnesení o pevném zařazení hlasování považuje Hamáček za legitimní, protože umožní sněmovní většině rozhodnout o dostatečně prodiskutovaném materiálu. \"Je právo každého poslance se na Ústavní soud obrátit, ale bylo by dobré prostudovat si judikát v případě EET,\" řekl. Tehdejší předčasné ukončení rozpravy bylo sice v rozporu s jednacím řádem Sněmovny, nicméně opozice měla předtím dost prostoru uplatnit své názory, vyplynulo z nálezu Ústavního soudu.
Výborný odmítl, že by byla situace srovnatelná s hlasováním o EET. Podle něj se o EET diskutovalo přes osm měsíců, zatímco o daňovém balíčku tři měsíce. Vláda se podle něj v otázce daní také odmítá s opozicí bavit o jejích pozměňovacích návrzích.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					