Česká spořitelna (ČS) má s Českou
poštou (ČP) platnou smlouvu o provádění plateb SIPO (soustředěné
inkaso plateb obyvatelstva) ze sporožirových účtů, kterou dosud
žádná strana nevypověděla. Datum 31. srpna, které uvádí Česká
pošta jako termín skončení platnosti smlouvy, je pouze termínem,
kdy chce pošta zavést nový způsob zpracování dat a obchodní
podmínky SIPO. ČTK to včera sdělil tiskový mluvčí ČS Pavel
Jiroušek.
Tiskový mluvčí ČP Ladislav Vančura nedávno uvedl, že ČS
vyprší vzájemná smlouva k 1. září, kdy ČP zároveň přejde na nový
systém plateb SIPO. Jelikož se podle mluvčího ČP obě firmy
nedohodly na podmínkách další spolupráce, bude zřejmě přibližně
1,4 miliónu uživatelů sporožira nuceno od září platit inkaso
jiným způsobem. ČP začala před několika dny rozesílat plátcům
SIPO dopis, ve kterém je na situaci upozorňuje a sděluje jim, že
od září budou nuceni platit inkaso v hotovosti nebo
prostřednictvím jiného peněžního ústavu.
"Údaje o tom, že se Česká spořitelna nechce dohodnout na
pokračování této služby, se nezakládají na pravdě," uvedl
Jiroušek. Podle jeho slov nic nebrání tomu, aby se problém
vyřešil buď formou úpravy stávající smlouvy, nebo uzavřením
smlouvy nové. "ČS je připravena diskutovat o obou variantách a
očekává nové obchodní podmínky ze strany České pošty," dodal.
Doplnil, že ČS od loňského roku snaží předkládat druhé
straně úpravu podmínek stanovených dosavadní smlouvou tak, aby
lépe vyhovovaly klientům, především pokud jde o zkrácení dlouhých
lhůt pro provádění změn SIPO. "Dosavadní dvouměsíční interval k
provedení změn je v současné době předmětem časté a podle našeho
mínění oprávněné kritiky klientů," sdělil Jiroušek.
Zdroj: ČTK