SPIR: Příjmy z internetové reklamy letos stoupnou na 7,5 mld Kč

Praha 25. února (ČTK) - Příjmy z internetové reklamy od domácích zadavatelů letos porostou o 17,7 procenta na 7,5 miliardy korun z loňských 6,4 miliardy. Odhaduje to Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Finance.cz
Autor: Finance.cz
25. 2. 2010

Sdílet

Většinu příjmů, stejně jako loni, bude zaujímat plošná inzerce, která je u zadavatelů, alespoň podle ceníkových cen, stále na prvním místě. Nejvíce poroste nestandardní reklama, která je pro média výnosově nejvýhodnější.

Standardní inzerce by si měla letos udržet podíl kolem 56 procent, tedy asi 4,2 miliardy korun v ceníkových cenách, následují platby za kliknutí na odkaz s podílem 24,5 procenta v reálných cenách a reklama v katalozích s podílem přes 12 procent.

"Uvedená čísla představují v současnosti nejpřesnější možný pohled na stav internetové inzerce v České republice. V celkovém součtu internetové reklamy jsou promítnuty dva odlišné obchodní modely, tedy nákup plošné inzerce a výkonnostní reklamy, které nemají stejnou tvorbu cen," uvedl předseda SPIR Ján Simkanič.

Výnosy z internetové reklamy představovaly na celkovém reklamním trhu v loňském roce podíl 9,7 procenta. Největší podíl patří televizní reklamě s 28,4 miliardy Kč, což je 43 procent. Za inzerci v tisku zadavatelé zaplatili 23,7 miliardy, tedy 35,9 procenta celkových výnosů.

Více o autorovi