Výrobce BlackBerry „vyškolila“ pátá kvartální ztráta v řadě, chystá návrat ke kořenům

Konec služeb pro běžné spotřebitele a návrat těžiště podnikání zpět ke korporátní klientele. Takové ponaučení si vzal společnost kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry, firma Research in Motion (RIM), ze ztráty 125 milionů dolarů, kterou firma utrpěla ve svém fiskálním čtvrtém čtvrtletí - za 3 měsíce do 3. března, ačkoliv o rok dříve to ještě byl zisk 934 milionů dolarů. Při přepočtu na akcii zaostal zisk 80 centů za očekáváním analytiků v průzkumu agentury Bloomberg o jeden cent, na úrovni tržeb byl výsledek 4,19 mld. USD proti loňskému roku horší o 25 procent a o 8 procent horší než čekal trh. Titul v poobchodní fázi na Wall Street ztratil 1,7 procenta na 13,5 USD. Za loňský rok akcie RIM odepsaly již 75 procent hodnoty, za letošek potom přes 5 procent. "Domníváme se, že BlackBerry nemůže uspět, když se budeme snažit, aby byl miláčkem všech," řekl šéf RIM Thorsten Heins.

Finance.cz
Autor: Finance.cz
30. 3. 2012

Sdílet

Konec služeb pro běžné spotřebitele a návrat těžiště podnikání zpět ke korporátní klientele. Takové ponaučení si vzal společnost kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry, firma Research in Motion (RIM), ze ztráty 125 milionů dolarů, kterou firma utrpěla ve svém fiskálním čtvrtém čtvrtletí - za 3 měsíce do 3. března, ačkoliv o rok dříve to ještě byl zisk 934 milionů dolarů. Při přepočtu na akcii zaostal zisk 80 centů za očekáváním analytiků v průzkumu agentury Bloomberg o jeden cent, na úrovni tržeb byl výsledek 4,19 mld. USD proti loňskému roku horší o 25 procent a o 8 procent horší než čekal trh. Titul v poobchodní fázi na Wall Street ztratil 1,7 procenta na 13,5 USD. Za loňský rok akcie RIM odepsaly již 75 procent hodnoty, za letošek potom přes 5 procent. "Domníváme se, že BlackBerry nemůže uspět, když se budeme snažit, aby byl miláčkem všech," řekl šéf RIM Thorsten Heins.

Více o autorovi