Největší světový maloobchodní řetězec, americký Wal-Mart, dosáhl v prvním čtvrtletí roku vyššího než očekávaného zisku. Politikou nižších cen se podařilo nalákat více zákazníků a navýšit tržby, uvedla společnost. Čistý zisk za fiskální čtvrtletí končící 30. dubna vzrostl meziročně o deset procent na 3,74 miliardy dolarů z 3,4 mld. USD. V přepočtu na akcii se zisk zvýšil na 1,09 USD z 97 centů a překonal tak konsensus trhu (Bloomberg) na úrovni 1,04 USD. Firma pod vedením Mika Duka jde cestou snahy o posílení poptávky na domácím trhu rozšířením sortimentu a politikou trvale nízkých cen. Cílem Wal-Mart je, aby zákazníci alespoň částečně pocítili snížení nákladů, které se daří dosáhnout ve spolupráci s dodavateli, uvedla společnost. Tržby v obchodech pravděpodobně posílila neobvykle teplá zima, podobně jako u ostatních maloobchodníků,“ uvedl k výsledkům analytik Sanford C. Bernstein Colin McGranahan. Celkové tržby vzrostly o 8,5 procenta a dosáhly 113,02 mld.