McKinsey: Jak uspět na nových trzích

V roce 2025 dosáhne spotřeba v rozvíjejících se ekonomikách 30 bilionů dolarů. Globální firmy chápou, že klíč k jejich dlouhodobému...

Finance.cz
Autor: Finance.cz
11. 2. 2013

Sdílet

...růstu spočívá právě v úspěchu na těchto trzích. Nyní ale ty největší společnosti ve vyspělých ekonomikách generují na rozvíjejících se trzích jen 17 % celkových tržeb. Podíl těchto trhů na globálním HDP přitom již dnes dosahuje 36 %. Úspěch na nich nemůže zaručit žádné jednoduché pravidlo, podle našeho názoru je klíčových následujících deset bodů: • Společnosti se musí zaměřovat na rostoucí spotřebu obyvatel měst. Důležitá rozhodnutí by tedy neměla být činěna z perspektivy celé země, ale z pohledu jednotlivých měst. Snaha o pokrytí celé ekonomiky je méně efektivní, než zaměření se na rychle rostoucí segment středně velkých měst. • Využijte chvíle, kdy dochází k explozivnímu růstu. Načasování je totiž stejně důležité jako geografické zaměření.

Více o autorovi