...rozdíl od Číny či Indie je v zemi méně problémů s pracovním zákonodárstvím, a tak se šedesátimilionovému Thajsku začíná mezi analytiky přezdívat asijský Detroit. Úspěch v zemi slaví například Toyota, která zde vyrábí vozy pro blízkovýchodní a latinskoamerické trhy. Rostoucí vývoz pickupů Hilux a SUV Frontruner loni Thajsku pomohl předstihnout Čínu a učinit z něj třetí největší produkční centrum Toyoty. Kvetoucí obchod pomáhá i společnosti Nippon Yusen, největšímu provozovateli transportních lodí pro automobily. Letos by měla přepravit 3,45 mil. vozů, nejvíc za pět let. Toyota má v Thajsku tři továrny, konkurenční Honda a Nissan hodlají na expanzi thajských kapacit dohromady vydat 850 mil. USD. Všechny zemi využívají jako výrobní základnu pro export, v Číně naproti tomu většinou produkují výhradně pro domácí trh.