...procenta, čímž opakuje výsledky z předchozích dvou měsíců. Data nepřinášejí žádné překvapení, konsensus byl nastaven na 0,0, respektive 1,7 procenta. Cenový index táhly nejvíce vzhůru oděvy a obuv, kde došlo k sezónnímu růstu cen. Meziměsíčně v této skupině výrobků vidíme zdražení o 4,8 procenta. Dalším významným vlivem bylo zdražení alkoholických nápojů o 1,2 procenta, kde se nejvíce zvyšovaly ceny lihovin (o 5,1 procenta). Na druhou stranu potraviny zlevňovaly. Za poklesem jejich cen o 0,5 procenta stojí zlevnění pečiva, vajec, ovoce, zeleniny i dalších potravin. Změny na telekomunikačním trhu a zvýšení konkurence vedou k poklesu cen služeb. V dubnu to bylo o 1,5 procenta ve srovnání s předchozím měsícem. Nepůjde o výkyv, tento vliv by měl v inflaci už zůstat. U pohonných hmot došlo ke zlevnění o 1,3 procenta.