Tržby prodejce letenek Asiana vzrostly o 7,2 pct na 2,2 mld. Kč

Praha 3. února (ČTK) - Společnosti Asiana provozující internetový portál Letuška.cz zaměřený na prodej letenek loni vzrostly tržby předběžně o 7,2 procenta na 2,2 miliardy korun. V tiskové zprávě to dnes uvedla společnost. Zhruba 86 procent obratu tvořil prodej letenek, zbytek připadal na další cestovní služby, jako je například prodej pojištění nebo rezervace ubytování.

Finance.cz
Autor: Finance.cz
3. 2. 2015

Sdílet

„V minulém roce jsme prodali téměř 167.000 letenek za 1,8 miliardy korun. Polovinu z nich si lidé koupili přes internet, což je o 28 procent více než v roce 2013,\" uvedla spolumajitelka Asiany a portálu Letuška.cz Šárka Litvinová.

Mezi nejpopulárnější destinace patřily podle množství prodaných letenek v minulém roce Paříž, Moskva a Frankfurt. Přestože společnost meziročně prodala o 11 procent letenek více, předpokládá, že celkový trh spíše klesal.

Firma loni investovala 16 milionů korun do hardware a software. Šlo o největší roční investovanou částkou od založení společnosti, uvedla Litvinová.

Letuška na Českém trhu působí od počátku devadesátých let. Od roku 2012 vstoupila na Slovenský trh pod doménou Superletuska a následně pak spustila prodej letenek v Bulharsku na portálu Airmeti.

cfr mol

Více o autorovi