...
Daniel Buryš, finanční ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko, v krátkém rozhovoru pro Hospodářské noviny komentoval směřování Kofoly, která by měla na polském trhu posílit díky akvizicím.
„Daří se nám tam méně, než bychom chtěli. Ale známe důvody. Především v Polsku nemáme silné značky, které by umožňovaly být jedničkou či dvojkou trhu,“ uvedl a dodal, že má Kofola v Polsku dostatečnou kapacitu výroby, nebyl by tak problém přibrat další značky. Podle Buryše na trhu nealkoholických nápojů vydělávají jen lídři trhu, což se Kofole kromě sirupů nepovedlo.
Na konci loňského roku odešel do Polska dlouholetý český marketingový ředitel Jiří Vlasák.
Pokračovat by měl také pilotní koncept rychlého občerstvení Na Grilu, pod kterým již Kofola provozuje jedno bistro v centru Prahy. Kofola se nyní chystá otevřít druhou provozovnu, tentokrát v obchodním centru, aby vyzkoušela, jak tento koncept bude fungovat v tomto prostředí.
Akcie Kofoly (BABKOFOL) včera uzavřely na 450 Kč. Od vstupu na burzu tak odepsaly téměř 12 %. Hospodářské noviny uvádí, že Buryše překvapilo, že se do posílení titulu nijak nepromítly nákupy značek v Chorvatsku ani dobré . Doufá, že až na trh bude umístěn větší balík akcií (investiční fond Enterprise Investors z Kofoly postupně ustupuje), začnou investoři na tyto zprávy lépe reagovat.
Zdroj: Hospodářské noviny
Jan Tománek
Fio banka, a.s.