Čínským internetovým firmám, k nimž patří zejména Alibaba Group Holding, v prvních 12 hodinách posledního dne nákupní akce Singles Day (den nezadaných) klesly tržby v úhrnu o 4,7 procenta. Podle agentury Reuters to odhaduje analytická společnost Syntun. Očekává se, že velké internetové společnosti sdělí konečné výsledky po páteční půlnoci. Odhad Syntunu je v souladu se zhoršeným očekáváním pro letošní Singles Day. Analytici Alibabě a dalším firmám předpovídají stagnaci nebo jen mírný růst tržeb. Nálada čínských spotřebitelů je podle nich na nízké úrovni. Nepříznivě ji zasáhla přísná protiepidemická opatření v zemi a prudké zpomalení hospodářského růstu. Singles Day je největším světovým festivalem on-line nakupování. Navzdory svému názvu se rozvinul do několikatýdenní akce a představuje klíčové měřítko pro čínskou maloobchodní poptávku. Alibaba letos neuspořádala svou obvyklou galashow plnou celebrit. Snaží se pozdvižení kolem této události omezit.